Podľa dánskeho cykloblogu Copenhagenize.com, je nacyklistickejším mestom Kodaň,kde spolu s holandským Groningenom až 55% z celkovej dopravy pripadá na dopravu cyklistickú. Dopravu myslíme v zmysle, že obyvatelia na bicykli dochádzajú do práce,škôl a pod. Zaujímavé je aj umiestnenie (23.miesto) najcyklistickejšieho mesta u našich západných susedov (v Čechách), kde majú zástupcu v podobe mesta Pardubice s 18% podielom cyklistickej dopravy. Slovenské mesto,tam žiaľ chýba. Ktoho vie ako sa to pohybuje u nás? od 0 - 1%?
1 | Kodaň | Dánsko – 55% |
2 | Gronningen | Holandsko – 55% |
3 | Greifswald | Nemecko – 44% |
4 | Assen | Holandsko – 40% |
5 | Amsterdam | Holandsko – 40% |
6 | Münster | Nemecko – 40% |
7 | Utrecht | Holandsko – 33% |
8 | Ferrara | Taliansko – 30% |
9 | Malmö | Švédsko – 30% |
10 | Linköping | Švédsko – 30% |
11 | Västerås | Švédsko – 30% |
12 | Odense | Dánsko – 25% |
13 | Bazilej | Švajčiarsko – 25% |
14 | Osaka | Japonsko – 25% |
15 | Boloňa | Taliansko – 20% |
16 | Parma | Taliansko – 25% |
17 | Oulu | Fínsko – 20% |
18 | Rotterdam | Holandsko – 20-25% |
19 | Berne | Švajčiarsko – 20% |
20 | Tübingen | Nemecko- 20% |
21 | Aarhus | Dánsko – 20% |
22 | Tokio | Japonsko – 20% |
23 | Pardubice | Česká republika – 18% |
24 | York | Veľká Británia – 18% |
25 | Drážďany | Nemecko – 17% |
26 | Mníchov | Nemecko – 15% |
27 | Davis | USA – 15% |
28 | Cambridge | Veľká Británia – 15% |
29 | Berlín | Nemecko – 12% |
30 | Turku | Fínsko – 11% |
31 | Štokholm | Švédsko – 10% |